فشار سنج بازویی بیورر Beurer مدل BM40 امکان اندازه گیری دقیق فشارخون و ضربان قلب و هم چنین تحلیل اطلاعات اندازه گیری شده را فراهم می کند. این فشارسنج مجهز به سیستم اتوماتیک ورود هوا به دستگاه می باشد که جهت جلوگیری از تحت فشار قرار دادن بیش از حد به بازو، هوا به مقدار لازم در داخل بازو بند پر می شود. محدوده اندازه گیری فشارخون 0 تا 300 میلی متر می باشد. هم چنین محدوده اندازه گیری ضربان قلب دستگاه 40 تا 199 پالس بر دقیقه است. این فشارسنج قابل استفاده با برق شهری می باشد که با اتصال به آداپتور مخصوص دستگاه کار خواهد کرد. در صورت اتصال به آدپتور باتری ها بایستی خارج شوند. آداپتور همراه دستگاه ارائه شده است. هم چنین این دستگاه قابل استفاده با چهار عدد باتری قلمی آلکاین می باشد که بایستی به صورت صحیح در جایگاه باتری قرار بگیرند. پس از قرارگیری صحیح باتری ها با فشار دادن دکمه روشن/ خاموش دستگاه روشن می شود. در صورت اتمام شارژ باتری ها نشان گر تعویض باتری بر روی صفحه نمایش ظاهر می گردد که در این صورت بایستی باتری ها جایگزین شوند. 

بر روی پنل دستگاه صفحه نمایش بزرگ ال سی دی قرار دارد. بر روی این صفحه نمایش می توان اطلاعات مربوط به فشار سیستولیک، فشار دیاستولیک، تعداد ضربان قلب، علامت نبض، زمان و تاریخ اندازه گیری، نشان گر تعویض باتری و حافظه را مشاهده نمود. دستگاه فشارسنج بیورر دارای دو حافظه کاربر می باشد که هر کدام دارای 60 جایگاه حافظه می باشند. این مشخصه امکان سنجش فشار برای دو کاربر مختلف را فراهم می کند. تنظیم تاریخ و زمان بسیار اهمیت دارد. تنها در این صورت امکان ذخیره اطلاعات سنجش فشار و فراخوانی آن با تاریخ و زمان دقیق وجود دارد. با استفاده از دکمه set می توان اطلاعات دستگاه را تنظیم نمود. با فشار این دکمه نماد حافظه بر روی صفحه نمایش گر چشمک می زند. کاربر مورد نظرتان را با فشار دادن دکمه های مثبت و منفی انتخاب نمائید. دو جایگاه 60 تایی برای هر کاربر وجود دارد. دوباره دکمه set را فشار دهید. علامت سال بر روی صفحه نمایش گر چشمک می زند. سال را با استفاده از دکمه های + و - تنظیم کنید و با فشردن دکمه set تأیید نمایید. حال می توانید ماه، ساعت و دقیقه را نیز به همین شکل تنظیم نمائید. 
جهت اندازه گیری فشار کافی است بازوبند را بر روی بازوی برهنه سمت چپ ببندید. بازوبند را در قسمت بالای آرنج طوری ببندید که 2 تا 3 سانتی متری بالاتر از گودی آرنج و بالای شریان قرار گیرد. لوله بازوبند باید در راستای کف دست باشد. این بازوبند مناسب دور بازوی 24 تا 36 سانتی متر می باشد. با فشار دکمه روشن/ خاموش و انتخاب کاربر و تاریخ سنجش، دستگاه شروع به پمپ هوا می کند. در طول پمپ هوا، دستگاه میزان فشار هوای مورد نیاز را تشخیص می دهد. اگر فشار هوا کافی نباشد دستگاه به صورت خودکار بیشتر پمپ می شود. با تکمیل اندازه گیری فشار، فشار هوای داخل بازوبند سریع خالی می شود. در این زمان نبض، فشار خون سیستولیک و دیاستولیک بر روی صفحه نمایش داده می شود. برای خاموش کردن دکمه خاموش / روشن را فشار دهید.