پس از زایمان ماهیچه‌ های شکم کاملا شل می‌شوند و پوست اضافی در اطراف شکم و پهلو به بدترین شکل باقی می‌ماند.برخی زنان با این که وزنشان متناسب می‌شود و تقریبا به وزن پیش از بارداری و زایمانشان برمی‌گردند ولی تناسب اندام زمان قبل از بارداری را به دست نخواهند آورد .

زمان بارداری پوست شکم درست مثل بادکنکی که کاملا پر از باد شده،کشیده می‌شود و با به دنیا آمدن بچه،این بادکنک پر از باد،یکباره خالی می‌شود و نسبت به حالت اول و پیش از بارداری،پوست شل و کشیده‌ای پیدا می‌کند که برای اکثر خانم‌ها ناخوشایند است.

برخی از بانوان خاصیت الاستیسیته پوستشان کم است و پوست هنگام بارداری خیلی زود دچار کشیدگی و خطوطی به نام استریا می‌شود که در آن پوست شکم حالت خط خطی پیدا می‌کند. درحالی که در برخی زنان خوش‌شانس،این خطوط اصلا ایجاد نمی‌شود.

سایز شکم و وزن بچه هم در حین بارداری بسیار مهم است.در مادرانی که زمان بارداری اضافه وزن زیادی پیدا می‌کنند و بچه‌های درشت‌ تری دارند یا مثلا بارداری دو قلو را پشت سر گذاشته‌اند،مسلما شکم بیشتر بزرگ می‌شود و پوست هم تحت کشش بیشتری قرار می‌گیرد ولی این به معنای غیرقابل برگشت بودن فرم طبیعی شکم نیست و فقط به سعی و تلاش بیشتر نیاز دارد.

در چنین شرایطی جراحی تا حدود یک سال ممنوع است اگر شما هم دچار شلی و افتادگی شکم پس از زایمان شده‌اید و ورزش و رژیم مفید واقع نشده است، شاید به فکر جراحی پلاستیک شکم‌تان افتاده باشید ولی قبل از هر چیز باید بدانید، انجام عمل جراحی پلاستیک با توجه به فرصت کوتاهی که بعد از زایمان گذشته، امکان‌پذیر نیست و فرد با خطرات بسیاری مواجه خواهد شد.

استفاده از گن لاغری پوشاننده شکم و پهلو بهترین پیشنهاد برای شماست. بستن شکم را فراموش نکنید بستن شکم پس از زایمان به جمع شدن سریع‌تر آن کمک می‌کند. از قدیم هم این رسم در فرهنگ ما وجود داشته است که مادربزرگ‌ها به دختران خود می‌گفتند که پس از زایمان شکم‌شان را با یک پارچه محکم ببندند و در زمان حال با پیشرفت دنیا گن لاغری شکمی مخصوص همین کار است و شما می‌توانید آن را پس از زایمان بپوشید.